Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.05.2015 19:57 - Моят ден в Одрин
Автор: storiesfromlife Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2092 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 17.05.2015 19:58



 Одрин(Едирне) е
град в турската част на Тракия, близо до границите с България и Гърция.Той е град с население над 150хил.
и един невероятен град, който посетих наскоро.
 Вчера посетих град Одрин или Едирне, не го посещавам за първи път, но всеки път го преоткривам.Пътуването ми беше заедно със семейството ми и главната цел беше шопинг.При предишните си две посещения разгледахме много интересни обекти, които си струват да бъдат посетени.


 Някои от тях са двете български църкви.Първата, която бях посетил е
храмът “Свети Великомъченик Георги”.Той се намира в североизточната част на град Одрин.Освен това там може да се има и постоянна етнографска експозиция на традиционно българско облекло, накити и битови предмети.image

image
Другата българска църква е
„Св. Св. Константин и Елена“и е разположена в югозападната част на Одрин.Има голям двор пълен с рози и три забележителни камбани в края му.
image

 


image


Селимийе джамия е най-големият храм в Одрин и беше първият, в който някога съм влизал.Нейните минерета са най-високите в Турция.Мисля, че това е един удивителен и невероятно красив обект.Вътре беше обзаведена с кристални полилеи и много червени килими.Но за да влезеш задължително трябда да свалиш обуките си и поради това вътре не миришеше особено приятно.Тази джамия е символ на Одрин и Ви препоръчвам, ако отидете непременно да е посетите, защото си заслужава.
image

image


image

Другите неща, които ме впечатлиха бяха многото фонтани из града.До сега не бях виждал град с толкова много фонтани и паметници.Предполагам, че това е така, защото през града минават три реки-Марица, Арда и Тунджа.


image

image


image


image


image


image


image

  Един от многото плюсове на Южната ни съседка са ниските цени на голяма част от стоките.Цените на перилните препарати, плодовете, заленчуците дрехите и други продукти са доста по евтини.Затова и много хора избират да отидат там да напазаруват вмето на българския пазар.В техните супермаркети или поне тези, които ние посетихме има голям избор от продукти и то на добре цена.Като пример ще дам, магазините Килeр, Кипа и Мигрос за хранителни продукти.Но не Ви препоръчвам да пазарувате от пазарите, където лесно могат да Ви излъжат без да разберете, но ако умеете да се пазарите може би това е мястото за вас.Единствените продукти, които са по-скъпи отколкото в България това са месото и техниката.Една от драстичните разлики в цените, която ми направи силно впечатление беше за лекарствата.Разликата в цените между някои лекарства беше повече от 10 лева.

image

image


  Ако отидете в Турция, на всяка цена трябва да опитате кухнята им.Нещата, които аз съм опитал са наистина много вкусни.Препоръчвам Ви да опитате лахмаджун на вид наподобява пица, но с  много тънко тесто и кайма.Този, който опитах аз беше доста пикантен и това точно ме спечели.Мисля, че хората които обичат люти храни много ще го харесат.Пидето е друг турски специалитет, който отново прилича на пица, но формата му е по-различна.Също тъка е доста вкусно ядене и има богат избор на видове, стига да знаете турски, а не както мен да си изберете по номера.Видовете, които аз опита бяха със спанак, сирене и гъби със суджук и с кайма и зеленчуци.
Друго ястие, което опитах беше Тава Джигер(телешки дробчета), но не ми хареса особено.Също така има едни малки ролца, които се предлагат в магазините в триъгълна кутия по четири броя.Те са с булгур, домати, кисели краставици и люта чушка.
От сиропираните десерти най-добри бяха баклавата, толумбите и кадаифа, а най-вкусното нещо за пиене е айрянат, който няма нищо общо с този в нашите магазини и турския чай.

Единственият недостатък са може би цените в ресторантите.Лахмаджунът беше 7 лири, а пидето от 10 до 18.

Друго нещо, което ми направи впечатление са жилищните сгради.Не знам дали всички са такива, но в кварталите, през които минах къщите бяха или нови, или реновирани, но изглеждаха невероятно.Не видях нито една стара сграда с олющена мазилка или избелели цветове.Всички светеха от чистота и порядък.Кварталите бяха спокойни с хубави дворове и паркове.

image

image

image

image

image

image

image

Одрин е наистина много хубва и красив град, който заслужава да бъде посетен.Не видях нищо нередно, което да ми направи впечатление, въпреки малкото време, което съм прекарал там.Единственото, което ме разочарова малко е това, че не срещнах нито един продавач или сервитьор, които да говори език различен от турския.Но не мисля, че това е нещо фатално.За мен най-важното са хубавите мигове, които прекарах там.
Ако имате някакви въпроси с радост ще ви отговоря.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: storiesfromlife
Категория: Лични дневници
Прочетен: 13427
Постинги: 14
Коментари: 1
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930